Soal SBMPTN 2013

26 05 2013

Contoh soal SBMPTN 2013

Soal TPA SBMPTN  adalah Tes Potensi Akademik atau TPA adalah sebuah tes yang bertujuan untuk mengetahui bakat dan kemampuan seseorang di bidang keilmuan atau akademis, contohnya adalah sebagai berikut:
Petunju Soal: Soal berisi pernyataan tentang informasi mengenai berbagai hal. pahamilah pernyataan termaksud dan pilihlah satu kesimpulan yang paling tepat di antara pilihan yang disediakan.

Soal tes Potensi Akademik TPA SBMPTN Logika Matematika

1.    13 + 1-3  =
A.    20
B.    21
C.    22
D.    1/2
E.    2/3

2.    (3/4) A = 7 + (3/2) A.   Berapakah nilai A ?
A.    -12/7
B.    21/4
C.    -21/4
D.    28/3
E.    -28/3

Jawaban:
1.    13 + 1-3  = 21 (B)
2.    (3/4) A = 7 + (3/2) A
-7 = (3/2) A – (3/4) A
A = -28/3  (E)

 Aulia lebih pandai berbahasa Arab dari Lilis dan lebih kaya dari Danang. Ferdi lebih kaya dari Lilis tapi tidak lebih pandai berbahasa Arab dari Aulia. Danang tidak lebih pandai berbahasa Arab dari Lilis dan tidak lebih kaya dari Aulia.Lilis lebih pandai berbahasa Arab dibandingkan Danang dan lebih kaya dari Aulia.
Soal No. 1, Siapakah yang paling kaya?
(A)   Aulia
(B)   Ferdi
(C)   Lilis
(D)  Danang
(E)   Danang dan lilis
Soal No.2, Dari pernyataan berikut manakah yang benar?
(A)   Aulia adalah orang yang paling pandai tapi tidak sekaya Danang
(B)   Ferdi dan Lilis lebih pandai dari Danang
(C)   Lilis tidak lebih kaya dari Danang
(D)  Danang sangat pandai dan sangat kaya
(E)   Danang dan Lilis sama kayanya
Soal No. 3, Siapakah yang lebih kaya dari Aulia?
(A)   Danang dan Lilis
(B)   Ferdi dan Danang
(C)   Lilis dan Danang
(D)  Ferdi dan Lilis
(E)   Danang dan Ferdi

Soal Prediksi Matematika SBMPTN 2013

1. Dari 6 siswa putra dan 5 siswa putri terbaik akan dibentuk tim yg terdiri dari 6 siswa. Jika dalam tim diwakili sedikitnya 2 putra dan 2 putri, maka banyak cara membentuk tim tsb adalah…
A. 75
B. 150
C. 225
D. 425
E. 4753. Lim x->0 (1/(1-cosx) – 2cosx/sin²x) =
A. 2
B. 1/2
C. -1/2
D. -1
E. -24. Diketahui ABC segitiga. Jika AB = -2i + 5j – k, AC = 3i + 3j maka cosB = …
A. 9/10
B. 7/8
C. 7/10
D. 3/7
E. 3/85. Jika nilai Integral(dari 7 ke 9) f(x) dx = 16 dan Integral(dr 1 ke 4) f(2x-1) dx = 20, maka nilai integral(dr 1 ke 9) f(x) dx adalah …
A. 16
B. 36
C. 40
D. 56

Prediksi Soal Bahasa Inggris SBMPTN

Education is often viewed as school in a traditional, formal sense. Many people believe that true learning can only take place in a formal classroom setting. Others feel education occurs in many different forms and environments. There may not be a definitive answer to the question of, ‘What is education?’ However, we can start thinking about the purpose of education. Is it to educate youth to be responsible citizens? Is it to develop individuals, as well as society, in order to ensure a society’s economic success? Or is it to simply focus on developing individual talents and intelligence? Perhaps it is the balance of all three that defines education? While our answers may differ, we can perhaps agree that education is a basic human right. When that right is granted growth and development, the society as a whole is more likely to improve in areas such as health, nutrition, general income and living standards and population fertility rates.
As global citizens it is our responsibility to critically think about the issues and attempt to come up with solutions to the problems plaguing education. In 1990 UNESCO launched EFA, the movement to provide quality education for all children, youth, and adults by the year 2015. The unfortunate reality is that for many countries, larger issues some before improving the quality of education. How can we achieve the goals of EFA when numerous countries around the world are faced with challenges that seem far too impossible to overcome? The answer lies in attempting to bridge some of the gaps that prevent developing nations to compete with developed nations. One example is that of providing greater access to technology and narrowing the ever widening digital divide. In many ways the most basic access to technology can serve as a valuable educational tool. Individuals who are not afforded this access are at a disadvantage when trying to grasp opportunities to make life better for themselves, their families, and their community.
 
1. The author’s main concern in the first paragraph of the passage is that………
A. there is no exact definition about education.
B. education is a fundamental individual’s right.
C. everyone has the right to get quality education.
D. education occurs in any place not just schools.
E. development can be gained through education.
2. If the author is right concerning the role of education, the following might be predicted to take place, EXCEPT………
A. longer life expectation
B. lesser birth rates
C. improved welfare
D. better quality living
E. more job opportunities
3. The following sentences reflect the author’s opinions in the passage, EXCEPT …….
A. everyone has the right to get education.
B. education cannot be easily defined.
C. EFA provides quality education by 2015.
D. education is basic to human development.
E. The EFA goals are faced with serious challenges.
4. The situation the author shows in the passage is best described as a follows ……..
A. quality education fundamentally ensures quality living in all sectors.
B. education is essentially everyone’s right yet it still has its challenges.
C. there are problems in education in spite of its significant role.
D. as long as nations compete, education cannot progress.
E. absence of an exact definition causes problems in education.
5. The part following the passage above would likely discuss ………
A. lack of access to technology in developing countries to support educational practices.
B. needs of modem digital technology to back up the implementation of EFA in education.
C. roles of technology in providing individuals with cheap and accessible quality education.
D. inability of developing nations to compete with developed countries in technology.
E. government’s roles and responsibilities in managing education for their citizens.
Seleksi Masuk Perguruan Tinggi melalui jalur tulis Tahun ini akan berbeda dengan tahun 2012 yang lebih dikenal dengan Jalur SNMPTN Tes Tertulis. Untuk Tahun 2013, Ujian Tertulis SNMPTN akan dihapus dan diganti dengan Ujian Tertulis SBMPTN ( Seleksi Bersama Masuk Perguruan Tinggi Negeri), sebenarnya bentuk dan model soalnya tetap sama, hanya nama saja yang berbeda. Tes SBMPTN 2013 ini dapat di ikuti oleh murid SMA/MA/SMK dan sederajat tamatan tahun 2011, 2012, dan 2013.
Untuk Ujian Tulis SBMPTN 2013 kuota penerimaan Mahasiswa Baru berkisar sekitar 30 %, jadi sudah pasti persaingan untuk masuk PTN Favorit akan sangat Ketat, dilihat tamatan tahun 2011 dan 2012 masih banyak yang belum lulus pada SNMPTN jalur tulis tahun 2012 ditambah lagi Tamatan Tahun 2013 yang mungkin tidak lulus melalui jalur SNMPTN Undangan, pasti akan beralih untuk mengikuti Tes Tulis SBMPTN 2013 ini.
  • Segera manfaatkan kesempatan ini, untuk mendapatkan produk terbaik SUKSES SNMPTN / SBMPTN Dengan harga Promo/Diskon, karena dalam waktu dekat harga akan kembali naik .
  • Dapatkan bonus materi , ebook, dan software untuk anda yang memesan produk pada hari ini.
  • Dapatkan Kumpulan Soal SNMPTN dan Pembahasan dari Tahun-tahun lalu, Secara GRATIS! Buruan, jangan sampai kehabisan!
  • Ingat kami hanya menyediakan 100 copies ebook sukses SNMPTN / SBMPTN ini, Jangan sampai Anda kehabisan.
  • TAKE ACTION HARI INI JUGA Sebagai Langkah AWAL Kesuksesan Anda!, buat diri anda, teman anda dan keluarga anda bangga !!!

Temukan Pedoman dan Jawabanya di sini, Ebook panduan wajib para peserta SNMPTN/SBMPTN.Ebook Terlaris 2012 , Dapatkan Harga Promosi.

prediksi-snmptn.Com
Mempersembahkan Ebook Sukses SNMPTN/SBMPTN 

Coba anda bayangkan bisa di terima di Universitas Favorit Pilihan Anda.
Segera order sekarang, Masa depan ada di tangan anda
Meningkatkan Kemampuan dan Rasa Percaya diri anda
dalam Menghadapi Ujian SNMPTN/ SBMPTN
Ubah Cara Pikir dan Belajar Anda!

sukses snmtpn/sbmptn 2013


Aksi

Information

One response

26 05 2013

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s